Pages

Saturday 17 September 2011

Finally.. they got married...


Alhamdulillah... sumenye slamat... arini saudaraku sudah sah bergelar seorg isteri.. barakallah!!tahniah!! em... cerita ttg perkahwinan kan, tibe2 sye jd trtarik dgn kwn sye pnye post di fb... bunyi dye mcm nie...


Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM....."

Bunyi macam senang kan? Nah ini erti sebenarnya:"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku." MasyaAllah.

Ni erti yg lagi satu, 'Aku terima nikahnya' tu jika dilihat dengan makna seperti di bawah..kan molek...

:Aku tgk dia; pahala. Aku panggil dia "syg"; pahala. Aku pgang dia; pahala. Aku kiss dia; pahala. Aku meniduri dia; pahala. Pg aku keluar mncri rezki deminya; pahala. Aku brusaha bersmnya mndpt zuriat; pahala! Aku bersama2nya mndidik anak; pahala! aku puji dia:pahala! sama2 lah mnghayati maksud sebenar perkahwinan...

jdi kat sini kita lihat dri 2 sudut yg berlainan tp bgi sye sumenye adalah berkenaan dgn "TangungJawab" kan... ape2 yg kita buat Ikhlas kerana Allah... em.. ha... buat husband saudara sye.. jge akk baik2 ye.. semoga bahagia hingga ke akhir hayat.. amin... ^_^ akk sowi ta pat dtg...tade transport ... huhuhu..

sweet....
tringat at mr orange ...
mood: rindu.... laffa
___________________________________________________________________
arini jugk asfarihan( classmate form 4&5) wat umah trbuke.. jdi disebabkan ta dpt ke umah saudara, jdi destinasi sye pada hari ini adalah ke umah as... kebetulan bela telah mengofferkan dri utk menumpagkn dri ini. tengtiu bela... lame rasenye ta ketemu nan kwn2 bestari... p yg hadirnye ta ramai tp cukup utk lepaskan rindu dan brtnyekan khabar msing2...tak lupe jge sye telah diamanatkn oleh mr. orange utk menyampaikan salamnya wat kwn2 bestari yg lain... hope 1 ari t kite sume dpt wat reunion... hee.. kepada tuan rumah: as.. time kasih sgt2 sbb memenuhkan pewot2 kami....



miss u all... wish u all the best....


No comments:

Post a Comment

 
blogger template by arcane palette